Friday, March 6, 2009

LaMaN SaNtaI

Assalamualaikum...

Dekat laman ni...aku ada letak cerita-cerita berunsur jenaka khas untuk pengunjung semua..tapi bukan cerita rekaan aku...apapun selamat membaca..

Pak Ali Bukan Tamak

Pada satu hari, Pak Ali pergi ke hutan untuk mencari kayu api. Pabila lalu kat kawasan tasik, Pak Ali tergelincir dan kapak buruknye terjatuh dalam tasik tu. Maka datanglah Pari Pari Tasik kepada Pak Ali.Pari Pari: Kenapa dengan kau? Pak Ali: Kapak aku terjatuh ke dalam tasik. Pari Pari pun menyelam dan kembali bersama kapak perak.Pari Pari: Inikah kapak kamu? Pak Ali: Tidak. Pari Pari pun menyelam dan kembali bersama kapak emas. Pari Pari: Inikah kapak kamu?Pak Ali: Tidak, kapak aku buruk sahaja. Pari pari pun menyelam dan kembali bersama kapak buruk. Pari Pari: Inikah kapak kamu? Pak Ali: Ya, itulah kapak buruk aku. Pari Pari Tasik suka sikap Pak Ali yang jujur itu lalu memberikan ketiga-tiga kapak itu kepadanya.Pada hari lain pulak. Pak Ali berjalan di sekitar tasik yang sama bersama isterinya. Kali ni isterinye plak yang jatuh ke dalam tasik. Pak Ali susah hati. Maka datanglah Pari Pari Tasik kepada Pak Ali.. Pari Pari: Kenapa kau bersedih?Pak Ali: Isteriku jatuh ke dalam tasik.Pari Pari pun menyelam dan kembali bersama Christina Aguilera. Pari Pari: Inikah isteri kau? Sambil menangis Pak Ali menjawab... "ya, itulah isteriku..." Pari Pari pun marah, "Sungguh ku tak sangka, kau yang jujur satu masa dulu telah menjadi tamak". Sambil menahan pilu Pak Ali menjawab, "Aku bukan tamak, kalau aku kata 'tidak' pada Christina Aguilera... kau akan bawakan pula Britney Spears...kalau aku katakan 'tidak' juga, barulah kau bawakan isteriku...bila aku kata 'ya', kau akan berikan mereka bertiga padaku...". Aku yang miskin ni tak mampu tanggung mereka semua".

Anak Yang Baik

Dalam satu kelas darjah satu,seorang ustaz bertanya kepada pelajarnya.. "kamu hendak ke mana?... syurga atau neraka?..siapa yang hendak ke syurga..angkat tangan... !!" maka semua pelajarnya pun mengangkat tangan kecuali seorang murid. Kemudian ustaz itu pun bertanya lagi,siapa hendak ke neraka?".....semua pelajar tidak mengangkat tangan termasuk seorang murid tadi... dengan kehairanan ustaz itu bertanya..bila saya tanya nak masuk syurga..awak tak angkat tangan..bila saya tanya nak ke neraka pun awak tak angkat tangan... .habis awak nak ke mana??". .Jawab murid itu.."saya tidak mahu pergi ke mana ustaz..bapa saya suruh saya datang sini belajar,dia pesan..jangan pergi kemana-mana,tunggu sampai dia jemput"... .


Penipu Besar

Dalam sebuah kampung nih...tinggal la 1 famili yg terdiri drpd si anak, ayah dan ibu...si anak dan ayah sangat suke menipu..boleh kate tiap2 hari diorg kelentong penduduk2 kampung...sbbkan itu, penduduk kampung x percaya kan diorg lagi...nak dijadikan citer, suatu hari tu...si ibu jatuh sakit..si anak dan ayah cuba kasi taw penduduk kampung, tp x de sutir org pon percaya...diorg pun fed up campur sedih....lps tu si ibu pun mati...si ayah dan anak masing2 merasa bersalah atas kematian isteri @ ibu yang tercinta....so diorg wat keputusan nak berubah..x moh menipu lagi.. suatu hari tu, mase kat tepi sungai......

ayah: kite kena berubah...biar org percaya lagi kat kite..
anak : btul tu..
ayah : aish...boring la pulak...apekate kite main selam2 nak??? sape leh selam dlm sungai paling lama die dikira pemenang...
anak : woookey

..bereh..lalu, si ayah pun terjun dlm air..si anak tunggu kat tepi tebing...10 minit berlalu......20 minit berlalu.....30 minit berlalu....si ayah masih x timbul2...si anak mula bimbang...plurp...si ayah pon timbul....

anak : apsal lama sangat menyelam tadi????
ayah : ehehehe...sorry la ek..td mase tgh menyelam..ayah jumpa kawan baik ayah..pastu die ajak ayah minum kopi kat warung...sbb tu lama tadi..( kelentong si ayah)

...kini, giliran si anak lak menyelam.....x sampai 1 minit, si anak timbul...berserta kepalanya yg berdarah
ayah : aik....cepat nya timbul...haaaaa, apsal kepala berdarah tu????
anak : ni sume ayah punya pasal la...len kali , kalu nak gi warung tuh, bawak la duit....x pasal2 saya lak kena tibai kat kepala pasal ayah x bayar hutang kopi td...adoiiiiiii


Sawan Rumput

Saleh menghidap penyakit sawan rumput iaitu dia menganggap dirinya sebagai rumput. Pada suatu hari ketika Saleh berjalan-jalan di ladang kambing. Tiba-tiba dia berlari sekuat hati akibat takut akan dimakan kambing kerana menganggap dirinya rumput. Akibat kejadian tersebut, ibunya membawanya ke hospistal.

DOKTOR: Jangan risau kamu sekarang bukan rumput. Kambing takkan makankamu lagi sebab kamu manusia.
Saleh: Kambing tu tau tak saya bukan rumput lagi.
DOKTOR : ???

Disebabkan Saleh berkata begitu dia terpaksa dimasukkan ke hospital khas untuk rawatan selanjutnya.


Orang Asli dan Polis

orang asli : selamat pagi tuan
polis : pagi
polis : ya, ada apa yang boleh saya bantu
orang asli : aik macam mana tuan tahu.kepala saya memang tangah buntupolis : kenapaorang asli : saya nak buat repot tuankawan saya di baham harimau
polis : pukul berapa
orang asli : tak ada pukul-pukul tuan, terus terkam.polis :habis tu?
orang asli : tak habis tuan, tinggal tulang.

No comments:

Post a Comment